Informatie voor patiënten

Hieronder staat algemene informatie die van belang kan zijn voor patiënten zoals het afzeggen van een afspraak, terugkoppeling naar de huisarts, het melden van klachten en andere zaken

Annuleren van een afspraak


Voor het afzeggen van een afspraak kunt u uw behandelaar persoonlijk berichten (via telefoon of e-mail). Is uw behandelaar niet rechtstreeks bereikbaar? Dan kunt u de afspraak ook af te zeggen via het secretariaat van de praktijk. Wij vragen u uw afspraak minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen.

Te laat afgezegde afspraken kunnen niet bij de verzekeraar gedeclareerd worden. Dit zal dan bij u in rekening worden gebracht. Voor de eerste te laat geannuleerde afspraak krijgt u van ons een waarschuwing. Voor de tweede te laat geannuleerde afspraak wordt er 40 euro in rekening gebracht. Voor de derde keer (en vervolg) wordt 80 euro in rekening gebracht. Dit beleid geldt ook als u zonder bericht niet op uw afspraak komt (No show).

Spoed


Voor spoedgevallen buiten kantoortijden kunt u contact opnemen met uw (vervangende) huisarts, de huisartsenpost of de spoedeisende hulp.

Informatieverstrekking aan andere hulpverleners


Bij Cohen Psychologen is het gebruikelijk dat de huisartsen met regelmaat op de hoogte worden gehouden over de voortgang van de behandeling. Ook kan het voorkomen dat een andere instelling informatie opvraagt over een patiënt, bijvoorbeeld wanneer de overstap is gemaakt naar een andere psycholoog. Deze informatieverstrekking vindt echter alleen plaats na uitdrukkelijke toestemming van de patiënt.

Klachten


Bij Cohen Psychologen streven wij ernaar om goede zorg te verlenen. Het kan echter voorkomen dat u ergens ontevreden over bent. Wij vinden het belangrijk dat uw klacht serieus genomen wordt. Wij willen u vragen om uw klacht eerst met uw behandelaar te bespreken. Mogelijk kan uw behandelaar uw onvrede wegnemen en wordt er gezamenlijk een oplossing gevonden.

Mocht u niet tot een passende oplossing komen met uw behandelaar, dan is het mogelijk om contact op te nemen met de praktijkhouder; dr. Leo Cohen. U kunt uw klacht met hem bespreken en mogelijk leidt dit tot een bevredigende oplossing. Ook is het mogelijk dat de praktijkhouder bemiddelt tussen u en uw behandelaar.
Is uw klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan is het mogelijk uw klacht te melden bij onze beroepsvereniging, het Nederlands Instituut van Psychologen of bij Klachtenportaal Zorg.

Vragen


Mocht u vragen hebben over behandeling, vergoedingen of andere zaken dan kunt u contact opnemen met onze praktijkassistente. Dit kan via de telefoon of per mail, onze contactgegevens kunt u vinden onder het kopje ‘contact‘. Wij zullen proberen uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Heeft u vragen voor uw behandelaar? U kunt dan uw behandelaar mailen of bellen. Krijgt u uw behandelaar niet aan de lijn? Spreek dan een voicemailbericht in. Uw behandelaar zal proberen u zo spoedig mogelijk terug te bellen.